Kokybės valdymas pagal Lean

Kokybės valdymas pagal LEAN sistemą – tai kelių pakopų kelias tobulumo link. Vienoje konferencijoje teko girdėti linksmą istoriją apie tai, kaip kažkas auditorijoje „Toyotos“ atstovų paklausė: „Kokį ISO standartą reikia turėti, norint tiekti detales Toyotai?“ Atsakymas buvo toks: „Nereikia jokio, užtenka kokybiškas detales pristatyti laiku.“ Apie pristatymą laiku dabar pamirškime. Net jei ši istorija ir išgalvota, reikia pripažinti vieną dalyką: apie kokybę prisimename ir kalbame dažnai, bet darome išties mažai. Gal dėl to, kad trūksta žinių dėl kokybės valdymo įmonėje, o gal dėl to, kad viską jau žinome, bet kokybės rodikliai niekada negerėja, esame pavargę ir nusivylę nesibaigiančiomis kokybės problemomis? Ir dar tas amžinai neaiškus atsakymas į klausimą: kas yra atsakingas už kokybę gamykloje? Kokybininkai ar gamybininkai?

Kokybiškų prekių ar paslaugų gamyba ir pateikimas laiku (Just-in-time) yra iššūkis, su kuriuo tikriausiai nesusidoroja nė viena įmonė pasaulyje, bet galima būti labai arti to. Dar svarbiau yra suprasti: gamyba ir kokybės valdymas yra komandinio darbo rezultatas, todėl pirmiausia reikia išmokti bendradarbiauti. Mums teko matyti daugybę kokybės vadovų, kurie savo darbą įsivaizdavo kaip nuolatinį sofistikuotų problemų sprendimo metodų taikymą (A3, DMAIC ir t. t.) defektų priežastims pašalinti, o ištikti „Pareto paralyžiaus“ pildė gausybę ataskaitų ir „nieko nespėjo“. Blogiausia, kad niekas nežinojo, ką daryti toliau…

Turime daugybę sėkmės istorijų, kai kokybės, gamybos, technikos, konstravimo ir netgi planavimo ir tiekimo komandos išmoksta dirbti kartu. Reikės lyderystės gebėjimų, pagarbos vieni kitiems ir dvejų metų kryptingo darbo, kurio pagrindiniu tikslu laikome „Jidokos“ principo įgyvendinimą kiekvienoje darbo vietoje. Kitaip sakant, tai kokybės užtikrinimo perkėlimas į gamybos procesą.

Kodėl reikalingas kokybės valdymas įmonėje?

Kokybės valdymas įmonėje padeda užtikrinti, kad tiek gamybos procesas, tiek pats gaminys atitiks aukščiausių standartų reikalavimus. Kokybės valdymo sistema į įmonės procesus visiškai įdiegiama per dvejus metus. Ją įdiegus, atsiranda pasikartojantis gamybos planas, aiškus žinojimas, ką kiekvienas darbuotojas turi atlikti visuose etapuose, kad kokybė būtų nepriekaištinga. Net ir naujų gaminių paleidimas nekelia rimtų iššūkių ir savaime nereiškia klaidų, kai yra įdiegta kokybės valdymo sistema.

Kokybės valdymo principai pagal LEAN

Kokybės vadybos principai apima gaminio ir proceso tobulinimą. Jie įdiegiami etapais, pamažu tobulinant veiklos procesus ir užtikrinant veiksmingą kokybės valdymo sistemą. Kokiu keliu reikia eiti, galite pabandyti suvokti iš paveikslėlio apačioje, o jei norėsite sužinoti, KAIP eiti šiuo keliu, reikės susisiekti su mumis. Ko galima tikėtis?  „World class manufacturing“.

Kokybės valdymas užtikrina, kad bus mažiau klaidų tiek gamybos procese, tiek pačiuose gaminiuose. Kokybė mažina savikainą ir didina produktyvumą.

Kokybės vadybos principų diegimas vyksta etapais, todėl darbuotojai pripranta prie naujų taisyklių ir gali sėkmingai jas įgyvendinti. Ypač daug dėmesio skiriama visų darbuotojų mokymui, kaip atpažinti nekokybiškus gaminius (paslaugas) ir jų priežastis.

Kokybės valdymo sistema įdiegiama per dvejus ar trejus metus. Kokybės vadybos principų įgyvendinimas įmonėje vyksta etapais, aiškiai įsisąmoninant kiekviename etape pateikiamus metodus.